Wij schrijven onder andere over...

Content marketing

Acquisitie wordt onderscheiden in twee categorieën: warme en koude acquisitie. Warme acquisitie houdt in dat u uw diensten aanbiedt aan mensen die u al bekend zijn. Koude acquisitie houdt in dat u potentiële klanten benadert, zonder dat zij u eerder hebben ontmoet of gesproken. U bent voor hen nog een onbekende op het moment dat u uw diensten aanbiedt.

Aankoopcyclus

Verkopers willen graag scoren en klanten binnenhalen, maar niet iedereen is direct klaar voor een aankoop. Mensen doorlopen verschillende fases van het aankoopproces en content marketing biedt u een alternatief om op een effectieve manier leads te genereren voor iedere fase.

content marketing voor uw bedrijf!

Bewustzijn

Aan het begin van de aankoopcyclus is het belangrijk dat u onder de aandacht komt bij uw potentiële doelgroep. Content die u hiervoor produceert moet ervoor zorgen dat een klant aan u denkt als hij op zoek is naar een bepaalde product/dienst, of dat u deze behoefte met behulp van uw content oproept. Het doel is tegelijkertijd om contactinformatie te verzamelen, bijvoorbeeld een e-mail adres.

Educatief

Nadat de klant realiseert dat hij behoefte heeft aan meer informatie, zal hij op zoek gaan naar educatie. Denk aan informatieve content. Ook hier is het doel contactinformatie verzamelen.

Validering

Wanneer iemand bekend is met u en uw bedrijf, is content van belang waarin u hen alle noodzakelijke informatie geeft voor het doen van een aankoop.

Deze klanten zijn op zoek naar branche-informatie, checklists en wat er nodig is om de aankoop te doen. Biedt voor deze fase content die gefocust is op wat uw product/dienst precies is. Dus pagina's met een (uitgebreide) beschrijving van uw diensten/producten en welke voordelen deze bieden.

Verkoop

In deze fase is de potentiële klant op zoek naar de uitendelijke bevestiging die zijn aankoop rechtvaardigt, dus dat de klant bij u aan het juiste adres is.

Onderscheid van de concurrent

Door het internet vervagen grenzen en is de keuze naar producten en diensten enorm toegenomen. De diensten of producten die u aanbiedt zullen waarschijnlijk ook vaak ergens anders te vinden zijn. Deze verzadiging betekent dat de outbound tactiek om uw klant te overtuigen met een 'uniek en eenmalig voorstel' minder sterk wordt.

Potentiële klanten vergelijken juist steeds vaker de informatie die u aanbied met die van uw concurrenten. Probeer daarom via uw content uw onderneming te onderscheiden van de concurrentie. In plaats van een uniek voorstel wordt u een unieke onderneming.

← Gebruiksvriendelijke formulieren De google april 2015 update
Copyright B-yte Multimedia Design door Byte Webdesign. | Disclaimer | Sitemap